Kosten & factuur

Kosten & factuur 

Weten waar u aan toe bent

Wanneer u een grotere tandheelkundige ingreep nodig heeft die meer dan € 250,- kost, krijgt u vooraf een prijsopgave. Op deze manier weet u van tevoren waar u aan toe bent.

Wat vergoedt uw verzekering

De verzekeraars bepalen in hun (aanvullende) verzekering welke vergoedingen er zijn voor de tandheelkundige behandelingen. Een aantal verzekeraars vergoedt alle kosten tot een bepaald bedrag. Andere verzekeraars hanteren een maximale vergoeding per behandeling. Dat kan betekenen dat wanneer een behandeling hoger uitkomt dan de maximale vergoeding, u als cliënt het verschil moet bijbetalen. Kijk dus goed naar de vergoeding voor tandheelkundige zorg in uw verzekeringsvoorwaarden. Informatie over aanvullende verzekeringen vindt u op deze website.

 

Vragen?

Mocht u verder nog vragen hebben dan kunt u natuurlijk ook contact opnemen met onze praktijk.

 

De rekening

De tandartsrekening is opgebouwd uit de verschillende prestaties die tijdens een behandeling hebben plaatsgevonden. Op de rekening staat elke prestatie omschreven met daaraan een code en een tarief gekoppeld. Bekijk hier een voorbeeld van een factuur.

 

Waarom ontvang ik een nota van Famed?

Wij houden ons graag uitsluitend bezig met mondzorg op maat. Wij zorgen liever voor u dan dat we veel tijd besteden aan de financiële administratie. Daarom hebben wij de verwerking van de nota’s overgedragen aan Famed.

 

Wat betekent dit voor u?

U ontvangt een nota van Famed en ziet in één oogopslag hoe de nota is opgebouwd. Als uw zorgverzekeraar een gedeelte vergoedt, dan staat dit duidelijk op de nota. Hoeveel dit is, hangt af van de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering. Het resterende bedrag betaalt u aan Famed. Staat er geen vergoeding op uw nota vermeld? Dan betaalt u het hele bedrag aan Famed. Daarna controleert u of u de nota kunt declareren bij uw zorgverzekeraar.

Heeft u een vraag over de hoogte van de vergoeding of recht op vergoeding? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.

 

Betaling van uw nota

U kunt de nota van Famed op verschillende manieren betalen, bijvoorbeeld met iDEAL of via een (digitale) bankoverschrijving. Bekijk alle betaalmogelijkheden op Nota van Famed.

Famed hanteert een standaard betaaltermijn van 30 dagen. Heeft u net iets meer tijd nodig om de nota te voldoen? Ga naar deze website. U kunt het  Contact Center van Famed altijd bellen of mailen.

 

Alles online snel en gemakkelijk regelen

Op Nota van Famed kunt u veel zaken rondom de nota zelf regelen. Zo kunt u de nota inzien, de status van uw nota controleren en een adreswijziging doorvoeren. Nota van Famed biedt u overzicht van uw nota’s en gemak bij uw betalingen.

 

Heeft u vragen over uw ontvangen nota?

Voor vragen over uw nota kunt u terecht op de website. U kunt ook contact opnemen met het Contact Center van Famed.

Het Contact Center van Famed is bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 18:00 uur.

 

Privacy

Voor een correcte administratie en facturatie delen wij uw gegevens met Famed. Famed gaat hier, net als wij, uiterst zorgvuldig mee om. Famed is ISO 9001 en NEN 7510 gecertificeerd. Meer informatie over het privacybeleid van Famed kunt u vinden op Nota van Famed.

Over MZGN

MZGN komt voort uit een uitvoerige analyse van de trends in de mondzorg in Nederland. In 2017 is MZGN gestart met het opnieuw vormgeven van de mondzorg in Nederland. We streven ernaar een kwaliteitslabel te zijn voor zowel mondzorger als cliënt.