Algemene voorwaarden van Mondzorggilde Nederland, hierna te noemen: “MZGN” (versie september 2020)
Deze algemene voorwaarden maken een onlosmakelijk onderdeel uit van de behandelovereenkomst(en) tussen MZGN, daaronder begrepen diens medewerkers, en de cliënt, hierna te noemen de overeenkomst. Zij worden voor of bij het sluiten van de overeenkomst aan de cliënt of zijn wettelijk vertegenwoordiger ter beschikking gesteld.
De overeenkomst komt in beginsel tot stand op het moment dat cliënt een afspraak maakt voor uitvoering van een voorgestelde behandeling, dan wel nadat een ter akkoord getekende prijsopgave/informed consent door MZGN ontvangen is.
Vastgestelde afspraken kunnen kosteloos worden gewijzigd tot maximaal 48 uur voor het geplande tijdstip. Wanneer de cliënt verzuimt, dan wel te laat wijzigt, worden exploitatiekosten in rekening gebracht als geen andere patiënten konden worden behandeld of andere gehonoreerde werkzaamheden konden worden verricht.
Infomedics verstuurt en incasseert de rekeningen voor de door MZGN geleverde zorg. Infomedics voldoet hierbij uiteraard aan alle (privacy) wet- en regelgeving, zowel de regels die van toepassing zijn op ons als zorgaanbieder, als aan de regels die vanuit de wet gelden voor Infomedics.
De belangrijkste betalingsvoorwaarden van uw rekening van Infomedics:
Als u een vraag heeft, kunt u het antwoord daarop meestal vinden onder veelgestelde vragen op de website van Infomedics. Heeft u toch nog een vraag? Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).
Indien nota’s door Infomedics wegens betalingsachterstand niet meer worden geaccepteerd, is MZGN gerechtigd verdere behandeling op te schorten, of deze slechts te verrichten tegen contante betaling.
MZGN heeft een laagdrempelige klachtenprocedure en behandelt de klacht conform de voorschriften van de KNMT.
Klachten over de verrichte werkzaamheden of de factuur dienen door de cliënt binnen 14 dagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen 1 maand na voltooiing van de betreffende werkzaamheden, schriftelijk te worden gemeld aan MZGN. Voor onafhankelijk advies en voorlichting op tandheelkundig terrein kan de patiënt desgewenst contact opnemen met het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP).
Een klacht, als in het tweede lid bedoeld, schort de betalingsverplichting van de cliënt niet op.
Als een klacht gegrond is en herstel mogelijk is, zal MZGN de werkzaamheden alsnog verrichten, zoals overeengekomen.
De aansprakelijkheid van MZGN, zowel voor directe als voor gevolgschade en voor zover deze door haar aansprakelijkheidsverzekering wordt gedekt, is beperkt tot het bedrag van de door verzekeraar gedane uitkering. Indien de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat, of de schade niet door de verzekering wordt gedekt, is de aansprakelijkheid van MZGN beperkt tot het bedrag van de factuur. Rechten op vergoeding wegens aansprakelijkheid, verlopen na 1 jaar nadat het schadeveroorzakende feit zich heeft voorgedaan.
Op alle overeenkomsten tussen cliënt en MZGN is het Nederlands recht van toepassing.
Alle geschillen die verband houden met de overeenkomst tussen cliënt en de zorgverlener, waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waar MZGN haar kantoor heeft.
Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar is, laat dit de geldigheid van de overige bepalingen onverlet
Deze pagina is voor het laatst aangepast op 05 april 2022.